JABLEČNÝ KOLÁČ

Jablečné koláče jsou u nás moc vděčným dezertem. Díky Natálce, která nemá ráda rozinky a ani ořechy, dám na půlku koláče jen jablka a na druhou rozházím ořechy i rozinky.


Ingredience:
400g hladké mouky
200ml tekuté šlehačky
4 žloutky
200g másla

jablka
cukr
skořice 
1 lžíce maizeny
ořechy, rozinky


Z ingrediencí vypracujte těsto a dejte na půl hodiny odpočinout do lednice. 
Mezitím si oloupejte a nakrájejte jablka, smíchejte se skořicí, cukrem podle chuti a maizenou.
Těsto rozdělte na dva díly a vyválejte placky o něco větší, než je forma na koláč. Na těsto rozprostřete jablečnou směs a přikryjte druhou plackou. Okraje těsta spojte. Propíchejte vidličkou. Pečte v předem vyhřáté troubě na 180°C přibližně 40 minut nebo do té doby, než koláč chytí krásnou barvu.








10 komentářů:

  1. Odpovědi
    1. Já ořechy miluju :D...tak proto to takhle rozděluju :D, aby mi to aspoň někdo jedl, když už to upeču... Hezký večer, P.

      Vymazat
  2. Dělám Jablečný dort, ale koláč? To je nějaká novinka :) Na fotce vypadá, ale užasně. Budu ho muset taky někdy ochutnat. Ty fotky jsou pěkně naaranžované. Asi se stanu Vaší pravidelnou čtenářkou. Něco mě sem dost přitahuje.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Že by stejná láska k jídlu? To není žádná novinka, pracovně ho nazývám "placatej štrůdl" :D...já totiž štrůdl nebalím, ale jen obalím jablka těstem...nemáme rádi to těsto vevnitř. Myslím, že recept na štrůdl bude taky brzy, posílala jsem ho před měsícem někam, takže už by měl každou chvilku taky být venku :). Je to zas jiné těsto a taky moc dobré. Děkuju a hezký večer, P.

      Vymazat
  3. Aha štrůdl, ten jsem už párkrát jedla a všimla jsem si, že každý ho dělá trochu jinak a tím taky jinak chutná... Já jsem zatím zkoušela strudl kam se dávalo pivo...

    OdpovědětVymazat
  4. WOW! Určitě udělám!!! Je mi sice jen 15, ale jídlo a vaření, to je moje!!! Přihlašuji se k odběru bogu a skoro přemýšlím nad založením vlastního, sice by to asi nebylo zas tolik krásné a úspěšné, ale podělit se s lidmi o své úspěchy i chyby v kuchyni....no nevím. :-) Ale každopádně vaše jídla vypadají bezvadně! KLOBOUK DOLŮ! :-)

    http://hannablogstyle.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  5. Moje začátky v kuchyni byla katastrofa! :) Jsi moc šikovná, v 15ti letech! Děkuju moc za pochvalu! Hezký večer, P.

    OdpovědětVymazat
  6. Vypadá to naprosto úchvatně a máte dokonalé fotky! :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Áju, jsi nejlepší! Je výbornej, teď jsem ho dělala zrovna zas, a manžel ho snědl skoro sám :D a to na sladký není, jak už jsem psala. A pořád prej: to je vlastně dietní, viď :D...no jasně, jsou tam vlastně jen ty jablka :D. Díky moc a hezký pátek 13tého ;)

      Vymazat