HURÁ NA HRAD! MACARONS S ČERNÝM SEZAMEM A S MATCHA TEA






















Je milé mít na Instagramu nějakou tu základnu takzvaných followers. Ať si kdo chce co chce říká, každý nový like pro Vaší fotku potěší a pozvedne náladu. Potěší i lajky od těch, které jste nikdy neviděli ani neslyšeli, vždyť to znáte. A jedním takovým lajkem, na zelené curry, to začalo. Nevinně. A pokračovalo to pozváním ke společnému vaření rovnou od šéfkuchaře Shahafa Shabtaye ze Sasazu Prague. V Sexu ve městě by holky reagovaly: ááááááá! Já, za Kitchen And The City jsem reagovala: uuuuuuááááááá! No nesmějte se mi. Pro mě, která si to šudlám doma v kuchyňce na koleni, mám jít vařit do Sasazu?! Se šéfkuchařem?! Tak tedy: OK, Shahafe, už si brousím nože!

Kromě broušení nožů jsem si, jako slušně vychovaná dáma, primárně brousila mozek, protože: přeci nepřijdu s prázdnou, že jo… Prvotní nápad bylo zelené kari a penang kari, prostě dvě pasty, a hlavně, na to zelené jsem ho přeci utáhla! :) 

Následoval tedy výjezd do Sapy, kde jsem nakoupila suroviny na pasty a co myslíte? No jasně, že se mi nepovedla ani jedna! To je normální, když Vám o nic nejde, vaříte jako bůh a jakmile Vám má přijít návštěva, tak připálíte i vodu! 
Takže změna! Tu mi vnuknul sám Shahaf, když na Insta postnul fotku s macarons ve stejném stylu, jakou mám já jako profilovku a označil mě u ní! Jen já mám na sobě postavené tři macarons a on tam měl hned čtyři! Sice jsem ho podezřívala, že je k sobě přilepil vteřiňákem nebo mu ten poslední horní někdo přidržoval :), ale já už konečně věděla, co připravím: macarons v asijském stylu! A v barvách Sasazu! Černé a bílé. 

Náplň u černých byla jasná, čokoládová ganache s chilli, ale druhá, ta mi dala zabrat! Matcha by nebyla špatná, kdyby ovšem jeho insta macarons nebyly právě ze zeleného čaje. No, babo raď!? Pustila jsem se tedy do přípravy skořápek s tím, že později vymyslím, čím je naplním. Použila jsem černé a bílé barvivo, neboť jsem chtěla opravdu bílou barvu, ale u Fialy (skvělé cukrářské potřeby) měli jen bílou práškovou, se kterou jsem žádnou zkušenost neměla, ale nezbývalo nic jiného než ji koupit. Při prvním zakousnutí do macarons jsem se zakousla do sádrové příchutě! Au! Zato ale byly krásně bílé! :) No, ale to jsem opravdu nemohla přinést, jak jistě chápete! Pomalu jsem začala propadat zoufalství, protože můj top dárek selhal. Za Shahafa jsem děkovala Insta, teď děkuji Googlu, protože právě tam jsem našla recept na macarons z restovaného černého sezamu. Bomba! http://utry.it/2012/06/black-sesame-macarons-with-black-sesame.htmlZamířila jsem si to rovnou k Tomiovi do Terronské na Praze 6 pro sladké fazole a drcenou pastu z černého sezamu. Fazole mám, pastu ne. No nic! Sezam prostě šoupnu do hmoždíře, já si přece poradím! A tak jsem se do nich pustila. 

Doufám a věřím, že mi tentokrát Shahaf pomyslně lajkne i výtvor, který sám ochutná. A doufám a věřím, že v Sasazu nepřipálím i vodu.



Černé macarons:

Ingredience:
90 g bílků (odleželých 1–4 dny v lednici)
50 g cukru krupice
200 g cukru moučka
110 g mandlové mouky

Ve food processoru pomelte mandlovou mouku dohromady s moučkovým cukrem a přesijte do předem připravené mísy. V další míse pomalu začněte šlehat sníh, nikam nepospíchejte a šlehejte maximálně na druhý rychlostní stupeň, aby se do sněhu dostalo co nejméně vzduchu. Postupně přidávejte krupicový cukr, sníh nesmí být přešlehaný a tuhý, měl by udělat lehkou špičku, která bude pomalu padat dolů. V této chvíli přestaňte šlehat a postupně do sněhové hmoty přisypávejte přesitou směs mandlové mouky s cukrem a velmi opatrně míchejte do úplného zapracování mouky do sněhu. V této fázi je jen na Vás, pro jakou barvu svých macarons se rozhodnete. Přidejte barvivo a lehce vmíchejte do hmoty, až se vám obarví celé těsto. Těsto vložte do cukrářského sáčku na zdobení s kulatou kovovou špičkou a na plechu vyloženém pečícím papírem tvořte dál od sebe malé macarons. Po zaplnění plechu plechem alespoň 3x bouchněte, aby se z macarons dostal přebytečný vzduch. Nechte zaschnout při pokojové teplotě minimálně 30 minut. Dejte do předem vyhřáté trouby na 140–150 °C a pečte 10–15 minut. Zkuste test: macarons by se měl krásně odlepit z pečícího papíru celý, pokud se sukýnka papíru drží jak přibitá a klobouček je ještě jako živý, pečte ještě chvilku, ale už seďte u trouby a hlídejte.

Náplň:
100 g hořké 70% čokolády Lindt
100 ml smetany na šlehání
1/2 červené thai bird eye’s  chilli

Smetanu s chilli přived’te k varu, ale nevařte, vyndejte chilli a ještě horkou ji nalijte k rozlámané čokoládě a promíchejte, aby se vše krásně spojilo.


Macarons s restovaným černým sezamem:

Ingredience:
90 g bílků (1-4 dny odleželých)
30 g cukru krupice
185g moučkového cukru
60 g mandlové mouky
55 g černého sezamu

Na pánvi si nasucho opražte černý sezam, opražená semínka rozdrťte v hmoždíři, smíchejte s moučkovým cukrem a mandlovou moukou, dejte do food processoru a pomelte ještě jednou. Přesijte. Ušlehejte bílky, do kterých postupně přidávejte krupicový cukr. Do ušlehaných bílků jemně vmíchejte směs cukru, mandlové mouky a sezamu. Míchejte opatrně, ale důkladně, aby se směs krásně spojila. Těsto vložte do cukrářského sáčku a na plechu vyloženém pečícím papírem tvořte malé macarons dál od sebe. Po zaplnění plechu s ním opět několikrát bouchněte! Nechte zaschnout. Prní plech mi zasychal 30 minut, ale některé byly popraskané, další dva už byly v pořádku, dejte jim aspoň 45–50 minut na zaschnutí. Pečte v předehřáté troubě při teplotě 140–150 °C 12–15 minut.

Náplň:
100 g bílé čokolády (já použila vanilkovou Lindt)
100 ml smetany na šlehání
50 g sýra Philadelphia
45 g restovaných sezamových semínek
červené sladké fazole Adzuki

Rozpusťte čokoládu v horké smetaně, dejte vychladit, přidejte sýr a sezamová semínka a vyšlehejte. Naplňte cukrářský sáček vyšlehanou směsí. Doprostřed každé macarons skořápky dejte jednu dvě fazolky, kolem fazolky udělejte krémem kolečko a přiklopte druhou skořápkou. Jsou úplně fantastické, šmrcnuté Asií, jak jsem si přála, sezam jim dal další rozměr, řekla bych hořkosladký a s náplní se sýrem Philadelphia nejsou tak sladké. 

A dobře, s matcha čajem jsem použila také. Dala jsem si stranou 3 lžíce bílé čokoládové ganache a smíchala jsem s 1 lžičkou matcha zeleného prášku zakápnutou horkou vodou. Vše jen promíchejte dohromady.






8 komentářů:

  1. Téda gratuluju a tesim se na report!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju!!! To je jasný, že bude..... Jen to musím vydýchat, bylo to úžasný!!!!!

      Vymazat
  2. Vypadají úžasně! A at situace s připalováním čehokoliv, když má člověk mít hosty, dobře znám. Když vařím sama pro sebe, tak se mi to daří. Ale jakmile mám uvařit pro někoho jiného... :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc ! Asi je to u všech, kteří rádi vaří, stejné .... :D

      Vymazat
  3. Sehnala jste někde tu bílou gelovku? Díky :-)

    OdpovědětVymazat