VÝZVA ČASOPISU GURMET - KŘEHKÝ LIMETKOVÝ KOLÁČ



Také jsem se nechala zlákat lednovou výzvou časopisu Gurmet... Už jen díky tomu, že jsem od Ježíška dostala tuto krásnou obdelníkovou formu, kterou jsem chtěla odzkoušet. 

S těstem se moc dobře pracovalo, a protože máme rádi korpus co nejtenčí, tak mi zbylo i na malou tartaletku. Co mi ovšem na tartaletku nezbylo, byla sněhová peřina, kterou jsem doslova "ždímala" z mísy. Špatně jsem to odhadla, no :). Držela jsem se receptu, nicméně jak v náplni, tak i sněhu jsem ubrala cukr a i tak mi přišel dost sladký. Možná je to i tím, jak jsme nyní přeslazeni po Vánocích.
Recept najdete v aktuálním vydaní Gurmetu a později i zde na blogu.


Ingredience:
100 g hladké mouky
12g+24g moučkového cukru
60 g změklého másla
2 lžíce mletých mandlí
semínka z 1/2 vanilkového lusku
1 žloutek
Vyšlehejte máslo, 24g cukru a semínkami z lusku, po částech přidejte suché ingredience a nakonec žloutek. Hotové těsto dejte do lednice na půl hodiny.
Těsto vyválejte a vložte do formy(pořiďte si s vyndavacím dnem, je super), zakryjte pečícím papírem a zasypte fazolemi. Pečte v předehřáté troubě na 160°C 16 minut, poté vyndejte papír s fazolemi a dopečte dalších 12 minut. Nechte vychladit na mřížce.

Krém:
1 plátek želatiny namočené ve studené vodě
2 vejce
80g cukr krystal
140 g másla
100 ml šťávy z limetek (přibližně 3 kusy)
V malém kastrůlku smíchejte vejce s cukrem a do směsi postupně přilévejte limetkovou šťávu. Za stálého míchání vařte na středním stupni, dokud směs nezhoustne. Odstavte a ještě párkrát promíchněte.
Z želatiny vymačkejte vodu a vmíchejte do citrónového krému. Nakonec zašlehejte máslo do hladka. Krém nalijte na korpus.

Sněhová pusinka:
100 g bílků
150 g cukr krystal
Bílky s cukrem míchejte ve vodní lázni, dokud se cukr nerozpustí, a směs nezíská smetanovou konzistenci. Horkou směs vyšlehejte na tuhý sníh. Pomocí lžíce zakryjte limetkový krém a lehce oflambujte a nebo dejte ožehnout do trouby pod gril.







8 komentářů:

  1. A to je dobře, že jste výzvu přijala, Petro! protože Lemon (v tomto případě lime) meringue pie se chystám udělat snad již měsíce a nyní mám konečně jistotu, že je to od opravdové kuchařky a že to bude něco!:) opět se pak pochlubím!!:) těším se. Že bych si ten gurmet koupila již teď?:)
    PinkPomegranate

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, už to vidim... to bude tím, že jsem ho dělala z limetek a zblblá z gurmet názvu - citronový kolač i tak přeložila :))), nicméně do receptu jsem chtěla uvést limetky. Není to nic složitého, jen doporučuji formu s nepřilnavým povrchem a odendavacím dnem, abys ho krásně vyndala! Papa

      Vymazat
  2. Koláč vypadá úžasně :-) Tuto obdélníkovou formu sháním už delší dobu, ale nikde ji nemají. Můžete poradit, kde ji Váš Ježíšek sehnal? Díky Lenka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sehnala jsem si ji sama v Drazdanech v OD Karstadt, ale co jsem se koukala na e-shopy, tak ji ma jen kulina http://www.kulina.cz/forma-na-quiche-35-x-13-cm-la-forme-plus-kaiser/d-81505/
      A moc moc dekuju.
      Krasny Novy rok
      Petra

      Vymazat
    2. Děkuji za info :-) Už jsem se koukla, ale cena 959,-Kč je "trošku" hodně :-( Taky přeji vše nejlepší v novém roce a spoustu skvělých receptů. Lenka

      Vymazat
    3. Proto jsem ji koupila v drazdanech asi za 6 euro... tohle bych taky nedala :(, je to masakr!!!

      Vymazat
  3. Dobry den Petro, muzu se zeptat prosim k tomu snehu? Ten cukr s bilky jste smichala v te vodni lazni jeste pred slehanim a pak az se cukr rozpustil teprve zacala slehat? Dekuji moc ( kolac vypada uzasne!) Bara

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak! A díky moc, je i prý moc dobrý :), hezký den,P.

      Vymazat