ŠÁTEČKY S HRUŠKOVÝMI POVIDLY


 Tyto šátečky jsou naprosto geniální! Sice kynuté, ale bez kynutí. Kdo se bojí kynutých koláčků, tak s tímto těstem vůbec nemusí!

Ingredience:
600 g polohrubé mouky
500 g másla
30 g droždí
14 lžic vlažného mléka
Droždí rozdrobte do mléka, máslo nakrájejte na kousky. V mouce si udělejte důlek, přidejte máslo a vlijte mléko s droždím. V robotu zpracujte vláčné těsto.
Dejte odpočinout na max. půl hodiny do lednice.

Troubu předehřejte na 180°C.
Těsto vyválejte na tenký plát a nakrájejte na čtverečky. Do každého čtverečku dejte lžíci povidel a spojte. Vložte do trouby a pečte do zezlátnutí. Šátečky ještě horké pocukrujte moučkovým cukrem.


 Domácí povidla:
2,5 kg hrušek
0,5 kg hnědého cukru
50 ml octa
100 ml rumu
0,5 badyánu
3-4 hřebíčky
Hrušky zbavte jadřinců, pokrájejte, přidejte cukr a ocet a dejte přes noc do chladna. Druhý den přidejte rum a koření, zakryjte a pečte bez míchání v předehřáté troubě na 180°C na 3 hodiny. Plňte do vyvařených sklenic, můžete zakápnout trochou rumu a sklenice otočte víčkem dolu.




11 komentářů:

  1. Prosím kolik šátečků z tohoto množství uděláte ? Jak asi velké čtverečky vykrajovat ?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je jich poměrně dost, ale mizej rychlostí světla :). Tyhle byly docela větší, než dělám obvykle, tipuji to čtverec tak 8x8, nemusíte spojovat všechny strany, stačí i jen dvě, tyto povidla jsou tak hustá, že nevytečou...Neplňte ale makovou nebo tvarohovou náplní, toto těsto se na ně nehodí. Hezký den,P.

      Vymazat
  2. Budu muset udělat povidlí z hrušek abych si i tuhle lahudku mohla ochutnat, vypadá to dobře :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ony i jablkové jsou na tohle těsto jak dělané....Hlavně, čím jsou starší, tím jsou lepší :D, děkuju

      Vymazat
  3. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  4. Dobrý den, vykyne těsto bez cukru? děkuji

    OdpovědětVymazat
  5. Dobrý den. Kolik cukru tedy asi použít? Děkuji

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Žádný cukr! Já jsem už ten můj koment smazala, myslela jsem, že mě trefí, když jsem ho četla :D, asi jsem byla nějak mimo. Samozřejmě podle receptu a bez cukru!

      Vymazat